هارد دیسک‌های ‪ ۵۰۰‬گیگابایتی(نیم ترابایتی)

تولیدکننده هارد دیسک با نامهای "مکستور"(‪ (Maxtor‬و "سی‌گیت" (‪ (Seagate‬به تازگی اعلام کرده‌اند که هارد دیسک‌های نیم ترابایتی ویژه استفاده در رایانه‌های شخصی را به زودی به بازار عرضه خواهند کرد.

شرکت "مسکتور" قصد دارد هارد دیسک‌های ‪ ۳/۵‬اینچی جدید با ابعادی مشابه هارد دیسک‌های فعلی مرسوم در رایانه‌های شخصی را در فصل تابستان ارایه کند.

سرعت این درایو ‪ ۷‬هزار و ‪ ۲۰۰‬دور در دقیقه و گنجایش آن ‪ ۵۰۰‬گیگابایت خواهد بود.

مسئولان شرکت "مکستور" هنوز تاریخ ارایه نخستین هارد دیسک‌های هزار گیگابایتی (یک ترابایتی) که از مدتها قبل وعده آنها داده شده را اعلام نکرده‌اند، اما کارشناسان عقیده دارند با ورود هارد دیسک‌های نیم ترابایتی به بازار، راه برای عرضه درایوهای یک ترابایتی نیز باز خواهد شد.

مسئولان یکی دیگر از شرکتهای بزرگ تولیدکننده هارد دیسک، شرکت "سی‌گیت" نیز به تازگی از ارایه هارد دیسک‌های ‪ ۵۰۰‬گیگابایتی در فصل پاییز خبر داده‌اند. به گفته مسئولان "سی‌گیت"، این دیسک‌ها دارای گنجایش ضبط تا ‪ ۸۵‬ساعت تصاویر ویدیویی با کیفیت "دی وی دی" و تا ‪ ۵۰۰‬ساعت تصاویر ویدیویی عادی خواهند بود.

با توجه به دسترسی روز افزون کاربران به حجم انبوهی از اطلاعات، به ویژه اطلاعات صوتی و تصویری نظیر فیلمهای ویدیویی و تصاویر دیجیتالی، به نظر می‌رسد این هارد دیسک ‪ ۵۰۰‬گیگابایتی مورد استقبال کاربران قرار گیرد.

هنوز قیمت نهایی دو محصول فوق از سوی شرکتهای "مکستور" و "سی‌گیت" اعلام نشده است.