AMD، چیپ اپترون دو هسته ای را معرفی میکند

ضربه دیگری اینتل را به لرزه در می آورد زیرا شرکت ای ام دی اعلام کرد که چیپهای دو هسته ای که دارای دو میکروپروسسور در یک چیپ تک هستند را عرضه میکند. پروسسوری بنام اپترون.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از سایت http://www.ComeToNet.com و به نقل از سیلیکون ولی، شرکت AMD حرکت خود را تنها سه روز پس از آن انجام میدهد که اینتل چیپهای دوهسته ای خود را برای دسک تاپ معرفی کرد. اما در بازار 4 بیلیون دلاری سرور، آینده به کدامیک تعلق دارد.
پت پاتلا مدیر بازاریابی سرور و ورک استیشن AMD میگوید بر این باور است که بازار سرور و ورک استیشن بر تقاضای دو هسته ای استوار است.

این پروسسورها وعده افزایش کیفیت محاسباتی را بدون مشکل گرمایی داده اند که آغازی بر پایان پروسسورهای تک هسته ای محسوب میشود. AMD طرح خود را برای Opteron به نحوی پیاده کرده است که میتوان تا چهار چیپ مختلف هر یک با دو پروسسور را به صورت زنجیری بهم وصل کرد.
مارتی سیر نایب رئیس AMD میگوید که چیپهای دو هسته ای از 30 تا 90 درصد از نمونه های تک هسته ای خود سریعتر هستند. با این حرکت همه میپرسند چرا AMD و باز همه میپرسند چرا AMD نه؟ باید منتظر بود تا این پروسسورهای جدید در کامپیوترهای تازه به بازار عرضه شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد